جاده قدیم کرج

یکی از مسیرهای آشنایی که محلات مختلف تهرانسر را در خود می‌گنجاند، مربوط به جاده قدیم کرج است. این جاده که در غرب تهران یرار دارد، قدیمی‌ترین راه مواصلاتی تهران به کرج بوده‌ است. با توجه به اینکه خرید املاک در جاده قدیم کرج توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نموده، هدف ما در ادامه این محتوا در خصوص ارائه توضیحات بیشتر نسبت به آدرس این مسید و ویژگی‌هایی است که برای آن تعریف می‌شود. از این رو اگر شما هم به دنبال خرید املاک صنعتی هستید، می‌توانید در ادامه با ما همراه باشید.

جاده قدیم کرج کجاست؟

جاده قدیم کرج در منطقه ناحیه 1 تهران و یا به عبارتی تهرانسر قرار دارد. با توجه به اینکه این جاده از انواع محله‌های شهرک دریا، سرآسیاب- مهرآباد، مهرآباد جنوبی، شهرک دانشگاه تهران، شهرک استقلال، چیتگر، تهرانسر شرقی، 17 شهریور، فرودگاه مهرآباد، شهرک پاسداران، فتح – صنعتی و خلیج فارس عبور می‌کند، می‌تواند بستر مناسبی برای خرید ملک‌های صنعتی باشد.

در واقع باید گفت که جاده قدیم کرج، از جمله اصلی‌ترین خیابان‌های تهران معرفی می‌شود؛ که باید گفت علت اصلی این موضوع، در خصوص عبور از بخش‌ها و خیابان‌های مهم و نیز اماکن قابل توجه شهر تهران است. به همین سبب اهمیت جاده قدیم کرج در سطوح بالایی قابل تعریف و بررسی خواهد بود.

جاده قدیم کرج که از میدان فتح در شرق آغاز شده و در انتها به جاده مخصوص کرج می‌پیوندد، جهت شرقی- غربی دارد و طول آن 21 کیلومتر می‌باشد. جاده قدیم کرج که با عنوان بزرگراه فتح هم معرفی می‌شود، در گذشته تحت عنوان جاده کرج شناخته می‌شده؛ اما پس از ساخته شدن جاده مخصوص کرج و اتوبان تهران – کرج، نام این جاده به جاده قدیم کرج تغییر یافته است.

اگر بخواهیم جاده قدیم کرج را از شرق به غرب بررسی کنیم، مسیرها و معابری که مطرح می‌شوند، شامل بزرگراه سعیدی، میدان فتح، بلوار ۴۵ متری زرند، بلوار گلها، بزرگراه آزادگان، بزرگراه شهریار، بلوار ایران خودرو، بزرگراه اندیشه، تهران، شهر قدس، بلوار انقلاب و در نهایت جاده مخصوص کرج می‌شود‌.

اماکن در دسترس جاده قدیم کرج

جاده قدیم کرج با دسترسی به اماکن عمومی، سبب تعریف سهولت برای افراد شده است. این اماکن شامل مواردی چون داروخانه، فروشگاه زنجیره‌ای، بیمارستان، سالن غذاخوری و مواردی از این دست هستند. اگر بخواهیم اماکن موجود در این مسیر را به طور دقیق‌تر مطرح کنیم، شامل مواردی هستند که در ادامه ذکر شده:

-شعبه 15 تامین اجتماعی تهران

-بیمارستان شریعت رضوی

-اداره اموال تملیکی

-شهرداری منطقه 18 ناحیه 6

-پست برق فشار قوی دپو 63

-معاونت فناوری ناجا مجتمع امام حسین

به علاوه محله‌های بسیار مهمی در طول این مسیر 21 کیلومتری وجود دارند‌. به طوری که این شهرها، شهرک‌ها و محله‌های نزدیک بزرگراه فتح یا همان جاده قدیم کرج، شامل مواردی چون، خلیج فارس (شماره ۲)، شهرک دریا، شهرک دانش (چهاراه ایران خودرو) و شهرقدس کیلومتر ۲۰، می‌شوند.

از طرفی هم باید افزود که شرکت‌های بسیاری در طول این مسیر قرار دارند که برخی از آن‌ها مانند شرکت صنایع شیر ایران، شرکت کفش ملی و پاکسان، که در حاشیهٔ این بزرگراه قرار دارند، نمونه‌هایی از شرکت‌های قدیمی و بزرگ در این مسیر هستند.

خرید املاک در جاده قدیم کرج

در رابطه با خرید املاک در جاده قدیم کرج باید گفت که این منطقه به عنوان یک بستر مناسب برای خرید املاک در کاربردهای صنعتی معرفی می‌شود. از طرفی هم سوله‌های مختلفی در این مسیر با متراژهای متفاوت وجود دارد که در کاربری‌های متنوع صنعتی، مورد معامله قرار می‌گیرند؛ اما شاید بپرسید چه عواملی سبب گزینش جاده قدیمی کرج برای خرید املاک صنعتی می‌شود؟

در پاسخ به این سوال، می‌توان ویژگی‌های متنوعی را مورد بررسی قرار داد. با توجه به آنچه پیش‌تر گفته شد، جاده قدیم کرج در مسیر خیابان‌های مهم تهران قرار دارد. برخی از این معابر مهم شامل مواردی است که در ادامه ذکر شده:

-بزرگراه سعیدی

-بزرگراه فتح

-بزرگراه آزادگان

-محله خلیج فارس

-سامانی پور

-بلوار خزر

-خیابان گلستانک

-ایران خودرو

-بلوار کرمان خودرو

-کنارگذر آزادگان

-بزرگراه باغستان

-کنارگذر فتح

-واشقانی فراهانی

-خیابان سی متری طالقانی

-خیابان فرجی

-دانشگاه هوایی شمالی

-بلوار شهرک

-خیابان اکبری

-خیابان شیرین

-خیابان مروارید

دسترسی به این مسیرها در طول جاده قدیم کرج، می‌تواند در قالب یکی از عوامل اهمیت این مسیر مورد بررسی قرار گیرد. به همین دلیل خرید املاک صنعتی در این مسیر، تا حد زیادی مورد توجه افراد قرار گرفته است. رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده قدیم کرج، در قالب معاملات املاک صنعتی، به طور گسترده‌ای صورت می‌گیرد؛ که می‌تواند شامل معاملات مربوط به انبار، سالن، سوله، کارگاه، کارخانه، اداری، تجاری و یا فروش کارخانه باشد.

موضوع دیگری که در رابطه با انتخاب این مسیر برای معاملات املاک صنعتی موثر واقع می‌شود، مربوط به دسترسی به اماکن عمومی چون داروخانه، فروشگاه زنجیره‌ای، بیمارستان و مواردی از این دست است که شرایط را برای افراد ساده‌تر می‌کنند‌. از طرفی هم با توجه به اهمیت و کاربردی بودن این جاده، تردد آن به مراتب بالا بوده و در میان جاده‌های پررفت‌و‌آمد قرار می‌گیرد.

وجود انواع کارگاه‌ها با اهداف تجاری و فعالیت‌های صنعتی متفاوت، از دیگر دلایلی است که در باب توجه افراد نسبت به این منطقه مورد بررسی قرار می‌گیرد. همانطور که پیش‌تر گفته شد، شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگی در این مسیر احداث شده‌اند و به همین سبب جنبه‌های صنعتی منطقه را تا حد زیادی در مرکزیت قرار داده‌اند.

تمامی آنچه که تا کنون در رابطه با جاده قدیم کرج یا بزرگراه فتح مطرح شد، نشان از اهمیت این منطقه برای فعالیت‌های صنعتی دارند. به همین دلیل روز به روز تقاضا برای معاملات مربوط به خرید، رهن و یا اجاره املاک صنعتی در این منطقه افزایش پیدا می‌کند. اگر شما هم به دنبال معاملات املاک صنعتی با اهداف و فعالیت مختلف هستید، سوله‌ها و املاک مختلفی که در جاده قدیم کرج وجود دارند، با متراژ‌ها و کاربردهای مختلف، می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شما باشند.

مقایسه آگهی ها

مقایسه