آپارتمان بخریم یا مغازه؟

آپارتمان بخریم یا مغازه؟
این روز ها با توجه به شرایط بد اقتصادی و نوسان قیمت ها در روزها وماهای اخیر به نظر میرسد مردم دچار سردگمی در سرمایه گذاری شده و بلاتکلیف منتظر اتفاق مثبتی در زمینه ای اقتصادی هستند.حتی در این شرایط بد اقتصادی هستند افرادی که دست به نقد و منتظر فرصتی برای سرمایه گذاری اند و ترجیحشان سرمایه گذاری ملکی است. خرید زمین یا خرید خانه ویا مغازه بطور کلی سرمایه گذاری ملکی در اکثر مواقع سود آور بوده وصاحبان ان سرمایه گذاری را همیشه منتفع کرده است.انتظاری که امروز از سوددهی ملکی داریم چیزی شبیه ااتقاقی است که در قمارخانه ها می افتد و ما انتظار داریم یک شبه با یک سرمایه گذاری ملکی به سود بالایی دست پیدا کنیم.صرف از نظر از اینکه سرمایه گذاری ملکی در حوزه مسکن باشد یا تجاری انتظار ما از سرمایه گذاری باید منطقی وبه دور از شایعات وتوهمات باشد.

تاثیر شبکه های اجتماعی و بالا بردن سطح انتظار مردم

متاسفانه شبکه های اجتماعی وسایت های اگهی در بالا بردن توقعات مردم بی تاثیر نبوده ومردم قیمت هر چیزی که از آن علم ندارند را در سایت های اگهی جستحو می کننداما اتفاقی که در این بین می افتد این است که مبلغ  معاملات واقعی همیشه کمتر از آن مبلغ اعلامی در این سایت هاست.بنابراین باید به یک نکته توجه کرد وآن واقع بینی در سرمایه گذاریست،خواه این سرمایه گذاری در حوزه ملکی یا در تجاری باشد.برای دوری از این اسیب تا حد امکان جوانب را بسنجید و فریب شایعات وجوسازی ها را نخورید.
  1. آپارتمان بخریم یا مغازه؟

سرمایه گذاری ملکی در حوزه صنعت یا در حوزه مسکن؟

روی صحبت من در این مقاله با افرادی است که اندک پولی ویا پس اندازی دارند و بین سرمایه گذاری ملکی در حوزه صنعت و مسکن مرددند.دراین مقاله قصد ان نیست که از تحلیل های اقتصادی ویا سرمایه گذاری برای این مقایسه استفاده شود بلکه می خواهیم با توجه به روند ها و سودهی سرمایه گذاری در سال های اخیرتحلیلمان رابراساس تجربه ارائه کنیم.
  1. در خرید آپارتمان  ومعاملات آن در گیر دارایی وشهرداری ها نیستید. حسن بزرگی معاملات ملکی مثل حوزه مسکن اینست که در آن خبری از پرداخت مالیات های سنگین در حوزه صنعت نیست.و همچنین روال اداری خرید وفروش مسکن بسیار ساده بوده و نیاز به پردخت هزینه های اضافی نیست و به دلیل اینکه حجم مبلغ معامله شده پایین تر از مبالغ املاک صنعتی است قطعا کمسیون کمتری پرداخت خواهد شد.
  1. نقد شوند گی بالا در املاک مسکونی نقد شوندگی در خرید و فروش آپارتمان بسیبار بالا بوده و شخصی که قصد فروش آپارتمان را داشته باشد به راحتی متواند آن را تبدیل به پول نقد کند.به تجربه و دفعات زیاد ثابت شده که از زمان واگذاری مالک برای فروش آپارتمان خود تا عقد قرارداد کمتر از ده روز بوده وشایدپروسه آن طی یک هفته انجام شود.
  2. بالا رفتن عمر ملک های مسکونی قیمت آن را کاهش می دهد. یکی از مواردی که در سرمایه گذاری در ملک های مسکونی باید مورد توجه قرارگیرد،دانستن این نکته است که ارزش ملک مسکونی با بالارفتن سال ساخت آن کاهش می یابد.درصورتی که در املاک تجاری کاملا برعکس است.

برای خرید وفروش املاک صنعتی صبور باشید

معاملات املاک صنعتی به دلیل ارتباط آن با کسب وکارها کمی متفاوت است.یعنی ملک های تجاری به دلیل حجم بالای مبلغ معاملات به سختی معامله می شود.مگرانکه از موقعیت بسیار مناسبی برخودار باشد. به همین دلیل هرشخصی توانایی معامله املاک صنعتی را ندارد.یعنی بیشتر مخاطبان این معاملات صنعتگران وتولیدکنندگان در صنایع تولیدی یا سرمایخه گذاران بزرگ ملکی هستند. آپارتمان بخریم یا مغازه؟

مغازه بخریم یا آپارتمان؟

شاید این سئوال برای افرادای که اندک پولی  برای سرمایه گذاری دارند بسیار مفید باشد به این صورت که برای انجام معاملات در حوزه صنعت حتما باید از افراد متخصص دراین حوزه بهره مندشویم تا اسیبی متوجه ما نشود برای این منظور می توان به بنگاه های معاملاتی واقع در شهرک های صنعتی مراجعه کرده و از تخصص آنان بهرمند شویم.شاید خرید یک ملک تجاری یا صنعتی برای کسی که شناختی دراین حوزه ندارد سودمند نباشد اما اگر به دید سرمایه گذاری به حوزه نگاه کنیم می بینیم که اتفاقا معاملات املاک صنعتی با وجود رکورد در حوزه تولیدی و صنعتی رشد چشمگیری داشته اند.
از رای شما سپاسگذارم

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه