ده مهارت کلیدی لازم در سال ٢٠٢٠

مجمع جهانی اقتصاد در گزارش خود فهرست ده مهارت کلیدی لازم برای موفقیت در سال ٢٠٢٠ را منتشر کرده است:

۱. “مهارت حل مسائل پیچیده” در سال ٢٠٢٠ مانند سال ٢٠١۵ همچنان در رتبه اول باقی خواهد ماند و کماکان مهمترین مهارت یک فرد در دنیای پیچیده امروز محسوب می شود.

۲. “تفکر نقادانه” از رتبه ۴ به رتبه ٢ صعود می کند. این بدان معنی است که دنیای جدید در ارتباط با وضع موجود نیاز بیشتری به تحلیل نقادانه خواهد داشت.

۳. “خلاقیت” از رتبه ١٠ به رتبه ٣ صعود می کند.

این آیتم بالاترین رتبه صعود را در جدول دارد و البته این صعود کاملاً طبیعی به نظر می رسد. با پیچیدگی های روزافزون در دنیای امروز، توانایی حل مسئله، نیاز روزافزونی به خلاقیت خواهد داشت.

۴. “مهارت مدیریت انسان ها” علی رغم سقوط از رتبه ٣ به رتبه ۴ اما همچنان در بین مهارت های برتر قرار خواهد داشت. این نشان می دهد که این مهارت، در دنیای آینده نیز از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

۵. ” هماهنگی و سازگاری اجتماعی” از رتبه ٢ به ۵ منتقل شده است. اما باز هم جزء پنج مهارت برتر قرار دارد.

۶. “هوش احساسی/عاطفی”

یک مهارت کاملاً جدید در ١٠ مهارت برتر است! که با توجه به مفهوم آن طبیعی است که در بین ١٠ مهارت قرار گرفته باشد.
هوش عاطفی، شیوه برخورد فرد با مسائل و فراز نشیب‌های زندگی را نشان می‌دهد و می تواند موجب شود که ارتباط بهتری با اطرافیان برقرار کند و در نتیجه قدرت سازش بیشتری با مشکلات عاطفی و هیجانی داشته باشد. این افراد مسئولیت پذیری بیشتری دارند و در مورد خود برداشت و نگرش مثبتی دارند.

۷ و ۸. “قضاوت” و “تصمیم گیری” با وجود ورود خلاقیت و هوش عاطفی به مکان های بالاتر جدول, با کمی جابجایی در رتبه ٧ و ٨ قرار خواهند داشت. زیرا مهارت قضاوت کردن مسائل و اتفاقات پیرامون و مهارت تصمیم گیری، برای ساختن دنیای جدید نقشی حیاتی دارد.

۹. مهارت “مذاکره” در رتبه نهم قرار خواهد داشت.

۱۰. “انعطاف پذیری ادراکی” نیز یک مهارت جدید است و حکایت از آن دارد که باید در شیوه و رویکرد ادراکی خود انعطاف پذیرتر باشیم.

نگاهی عمیق به این فهرست سه پیام کلیدی برای ما دارد:

مهارت های مرتبط با “اندیشیدن” در این لیست غوغا می کند. از حل مسایل پیچیده تا انعطاف پذیری ادراکی.

نتیجه گیری:
مسائل هر روز پیچیده تر میشوند و حل آنها با استفاده از تفکر نقادانه(توسط دیگران بر مبنای مسئولیت اجتماعی) و خلاقیت از ضرورتهاست.

از رای شما سپاسگذارم

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه