با این ۷ مهارت کلیدی هیچ وقت بیکار نمی مانید!

با این 7 مهارت کلیدی هیچ وقت بیکار نمی مانید!

تخصص و مهارت دو فاکتور جدانشدنی، برای داشتن شغل مناسب و پردرآمد در قرن بیستم است.بدون کسب این دانش ها، نمی توان انتظار موقعیت شغلی مناسب  و پر درآمد داشته باشیم.برای  افزایش در آمد در شغل فعلی ناگزیریم مهارت های کاریابی را یادبگیریم.این مهارت‌ها برای رشد شما در همه شغل ها، مثل سکوی پرتاپ به سمت موفقیت عمل می کند که داشتن هر کدام از آن را برای ما ضروری می سازد.

شما در هر کجایی بخواهید استخدام شوید یا اگر مشغول به کار هستید، اگر بخواهید کنار گذاشته نشوید و خوب پیشرفت کنید، به جز مدرک تحصیلی و تخصص، تعدادی از مهارت های عمومی هستند که به آن ها احتیاج دارید.
برخی از این مهارت ها قابل فراگیری اند و برخی ریشه در خلقیات و تربیت شما دارند و تغییرشان کمی دشوار است.برای موفقیت در محیط کار بهتر است آن مهارت هایی را بیاموزید،که اخلاق و خلقیات شما را تعدیل یا تقویت کند. در این قسمت با هفت تا از مهارت های مشترک در همه مشاغل آشنا می‌شویم.

۱ -روابط عمومی خوب

برای موفقیت در کار و زندگی لازم است اصول ارتباطات موثر را بدانید و بتوانید از آن ها به خوبی استفاده کنید. این بدان معنا است که علاوه بر آشنایی با فرهنگ ارتباطات، قادر باشید با مدیر و سایر همکارانتان درست و حرفه ای رفتار کنید.

۲ –کامپیوتر

یک مهارت کاریابی عمومی تسلط به مبانی کامپیوتر است. امروزه اگر شما در رشته تحصیلی و تخصصی خود نهایت مهارت و کارایی را داشته باشید، اما در استفاده از کامپیوتر و مهارت های اولیه آن ناتوان باشید، مسلما شکست خواهید خورد. در دنیای فناوری شما لااقل باید از مهارت های اولیه کامپیوتری برخوردار باشید.

۳ -زبان انگلیسی

⁣داشتن مدرک تافل و مدارک تخصصی زبان های خارجی برای برخی از رشته ها اهمیت زیادی دارد و از شرایط استخدام است، اما به عنوان یک فرد عادی که در جستجوی یک کار متوسط هستید، لااقل باید از اصطلاحات انگلیسی مربوط به رشته خودتان سر درآورید و در بحث های کاملا تخصصی از عهده درک اصطلاحات انگلیسی که مستقیما با کار شما در ارتباط هستند بر بیایید.
تلفظ صحیح اصطلاحات حرفه ای باعث می شود شنونده قانع شود که شما بر آن کار مسلط هستید.

۴ -فن مذاکره

شاید به نظر برسد یادگیری اصول مذاکره به عنوان یک تکنیک بازاریابی، فقط برای کسانی که مستقیما با مشتری و ارباب رجوع در ارتباط اند ضروری باشد، اما شما هم به عنوان یک کارمند، کارگر و یا کسی که در یک محیط عمومی کار می کنید، باید بتوانید خواسته های برحق شغلی و سازمانی خود را به بهترین شکل با دیگران مطرح کنید.
همچنین باید قادر باشید عملکردتان را در قالب کلمات در معرض دید مدیرتان قرار دهید. هستند کسانی که با وجود وجدان کاری زیاد و تلاش های خستگی ناپذیر همواره در محیط کار نادیده انگاشته می شوند. چرا که این افراد قادر نیستند نحوه عملکرد و فعالیتهایشان را با استفاده از یک فن بیان خوب و قدرت مذاکره به گوش مدیران خود برسانند.

۵ -گزارش نویسی

تهیه یک رزومه از سوابق تحصیلی و حرفه ای یا تهیه یک گزارش، مهارتی لازم و واجب در امر استخدام و در طول کار است.
کسانی که بتوانند به بهترین شکل ممکن مهارت هایشان را در یک گزارش در معرض دید مدیران قرار دهند وخواسته ها و مشکلات یا دست آورد ها را در یک نامه اداری گویا و فشرده تقدیم کنند، تصمیم گیری سریع و موثر را برای مدیران ساده تر می کنند و در نهایت به آسانی و سرعت، توجه آن ها را به خود و اهدافشان جلب می کنند.

۶ -آشنایی با قانون

محیط کار یک محیط رسمی و سازمانی است که مدیران برای بهبود عملکرد کارکنان شان قواعدی در آن جا وضع می کنند. آگاهی از این قوانین برای همه کارکنان سازمان یا اداره ضروری است. از سوی دیگر در هر کشوری قانون هایی در خصوص کار و فعالیت سازمانی حاکم است که هر فرد شاغل باید از قوانین کار کشور خود و مباحثی چون حداقل دستمزد، قوانین بیمه و مسائلی از این دست آگاه باشد.
کارکنان با دانستن اصول قانون تجارت نیز باعث می شوند تا از خطر ایجاد خسارت برای خود و کار فرمایشان جلو گیری کنند.

۷- اخلاق حرفه ای

اخلاق حرفه ای رکن مهمی در مهارت کاریابی است. اخلاق حرفه ای در محیط های کار که تعدادی از افراد به منظور هدفی خاص گرد هم می آیند مفهومی بسیار گسترده دارد که شامل موارد متعددی مانند مسئولیت پذیری، صادق بودن، احترام به دیگران، عدالت و انصاف، هم دردی با دیگران، رقابت سالم و وفاداری می شود.

کلام آخر:
آن چه که مسلم است شما باید تا حدودی با اصول اخلاق حرفه ای آشنا باشید و آن را رعایت کنید چون در غیر این صورت یا از سیستم رانده خواهید شد یا سیستمی را که در آن کار می کنید فلج خواهید کرد، که در هر دو صورت کار و شغل خود را از دست خواهید داد.مثلا حواس پرتی در کار یا تلقین اینکه حوصله ندارم به دیگر کارکنان از اخلاق حرفه ای به دور است.

۴.۴/۵ - (۴۱ امتیاز)

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه