شهرک صنعتی نصیر آباد کجاست؟

شهرک صنعتی نصیر آباد کجاست؟
شهرک صنعتی نصیر آباد در سال ۱۳۶۹ با هدف گذاری ساماندهی و تمرکز صنایع مختلف در ۳۰ کیلومتری جاده قدیم تهران – ساوه راه اندازی شد. صنایع مجاز در شهرک صنعتی نصیر آباد: صنایع غذایی و آشامیدنی، برق و الکترونیک، فلزی و ماشین سازی و کانی غیر فلزی جزء یکی از مهمترین ها در صنایع مجاز این شهرک هستند. فاصله شهرک صنعتی نصیر آباد با شهر رباط کریم فقط ۲ کیلومتر می باشد؛ این فاصله کم فرصت بسیار خوبی برای اشتغال زایی ساکنین این شهر می باشد. با ما در ادامه این مقاله همراه شوید تا درباره شهرک صنعتی نصیر آباد واقع در استان تهران اطلاعات شما راه کامل نماییم.
مسیر های دسترسی به شهرک صنعتی نصیر آباد
آدرس: محور تهران – رباط کریم، کیلومتر ۲۵ جاده قدیم تهران – ساوه
شماره تماس: – ۰۲۱.۵۶۴۱۷۹۲۹
اطلاعات مکانی و جغرافیایی شهرک صنعتی نصیر آباد
شهرک صنعتی نصیر آباد در استان تهران و در محدوده ی شمال غربی کشور قرار گرفته است. این شهر با شهر های تهران، چهاردانگه، اسلام شهر، کرج، ماهدشت، رباط کریم، پرندک، ری، کمال شهر، قدس، باغستان، صبا شهر، پرند، ورامین، حسن آباد، قرچک و . . . مجاورت دارد.
و از دو مسیر می توان به شهرک صنعتی نصیر آباد دسترسی پیدا کرد.
مسیر اول : محور تهران – رباط کریم
مسیر دوم : کیلومتر ۲۵ جاده قدیم تهران – ساوه
موقعیت جغرافیایی : از نظر موقعیت جغرافیایی این شهر صنعتی در نزدیکی فروشگاه ورق آلمینیوم موسوی، شرکت نیکو تهویه فیدار، پنوماتیک ولیعصر، کارخانه بستنی سرین بال واقع شده است.
مختصات جغرافیایی شهرک صنعتی نصیر آباد: ۳۵ درجه و ۲۸ دقیقه و ۲۳ ثانیه شمالی و ۵۱ درجه و ۴ دقیقه و ۳۲ ثانیه شرقی می باشد.
همه چیز درباره شهرک صنعتی نصیر آباد
شهرک صنعتی نصیر آباد رباط کریم در تاریخ ۹/۴/۱۳۶۹ با شماره مصوب ۹۴۲/ت۱۱۹ ه راه اندازی شد. این شهرک صنعتی یکی از مهم ترین و بزرگترین شهرک های صنعتی در ایران می باشد که در جنوب غربی استان تهران قرار گرفته است. شهرک صنعتی نصیر آباد به وسعت ۲۶۰ هکتار در ۲۰ کیلومتری جنوب تهران واقع شده است. صنایع مختلفی در این شهرک صنعتی در حال فعالیت هستند. این شهرک صنعتی مرکز فعالیت های صنعتی و تولیدی و مهمی در زمینه های گوناگونی مانند: نساجی، صنایع غذایی، فلزی، پتروشیمی، معدنی و . . . می باشد.
شهرک صنعتی نصیر آباد برای بیش از ۱۰۲۴۱ هزار نفر اشتغال زایی کرده است و حدود ۴۸۴ عدد واحد در این شهرک به بهربرادری رسیده؛ تعداد ۵۲۹ قرار داد منعقد شده است. همچنین متراژ اراضی واگذار شده به ۱۳۴.۰۵ هکتار می رسد.
شرکت ها و صنایع فعال در شهرک صنعتی نصیر آباد
شرکت های صنعتی واقع در شهرک صنعتی نصیر آباد، از جمله شرکت های عظیمی مانند خودرو سازی زامیاد، پارس خودرو، شرکت تولیدی لپ تاپ آی اس، شرکت جیران مرکزی و . . . می باشند. مابقی شرکت های این منطقه صنعتی در حوزه های زیر فعالیت می کنند:
شرکت های تولیدی سازه های فلزی ( مثل درب و پنجره)، شرکت های تولیدی قطعات خودرو، شرکت تولیدی محصولات الکترونیکی، شرکت های تولیدی صنایع غذایی و آشامیدنی، شرکت های تولیدی ماشین آلات صنعتی مانند (دستگاه های چاپ، دستگاه های بسته بندی، دستگاه های حکاکی و دستگاه های برش)
شرکت های تولیدی مواد شیمیایی مانند ( رنگ ها و رزین ها )، شرکت های تولیدی تجهیزات جوشکاری و قطعه های فلزی، شرکت های تولیدی کالا های خودرویی مانند تایر و باتری و . . .، شرکت های تولیدی مواد پلاستیکی، شرکت های تولیدی لوازم خانگی مانند ( کولر، یخچال، ماشین لباسشویی، و . . . )
صنایع مجاز در شهرک صنعتی نصیر آباد
*مواد غذایی و آشامیدنی
*فلز و ماشین سازی
*مواد شیمیایی و پلاستیک
*برق و الکترونیک
*سلولزی
*نساجی و پوشاک
*کانی غیر فلزی
*خدمات و . . .
ویژگی های شهرک صنعتی نصیر آباد
با توجه به موقعیت مکانی و جغرافیایی و همچنین فعالیت های شهرک صنعتی نصیر آباد رفت و آمد زیادی از دیگر استان ها شهرستان های همسایه به این شهرک صنعتی دیده می شود که سبب پیشرفت اقتصادی و اشتغال زایی در این نقطه از کشور می شود ؛ البته شهرک صنعتی نصیر آباد به خاطر فراهم کردن امکانات و تسهیلات متناسب برای سرمایه گذاران، صنعتگران و کارآفرینان به عنوان یک مرکز جذب سرمایه های عظیم در استان تهران شناخته شده است.
شهرک صنعتی نصیر آباد به خاطر داشتن موقعیت مکانی بسیار خوب و دسترسی آسان و مستقیمی که به جاده های اصلی و بزرگ دارد برای شرکت های صنعتی یک انتخاب بسیار مناسب می باشد. سرمایه گذاری و فضای کشب و کار در این شهرک صنعتی به همراه امکانات و تسهیلات مثل آب شیرین، خدمات دفتری و تاسیسات زیر ساختی می باشد.
هم اکنون شهرک صنعتی نصیر آباد، به خاطر تمرکز بسیار بالای شرکت ها در حوزه تولید قطعات خودرویی فعالیت بسیاری در این زمینه دارد و همین موضوع سبب شده این شهرک به یکی از عظیم ترین مراکز تولیدی قطعات خودرویی در ایران تبدیل شود.
شهرک صنعتی نصیر آباد چه امکاناتی را شامل می شود؟
شهرک صنعتی نصیر آباد دارای امکانات بسیار مناسبی می باشد. در این بخش از مقاله شهرک صنعتی نصیر آباد به امکانات این شهرک بزرگ اشاره خواهیم کرد:
* بازارچه
* بانک
* باسکول ( پیش بینی برای ساخت)
* آتش نشانی
* درمانگاه ( آماده برای ساخت و بهر برداری)
* مجتمع تجاری ( در حال ساخت و بهر برداری)
* مسجد
* فیبر نوری
* دارای خطوط تلفن
* تامین گاز
* تامین آب : آب به مقدار مورد نیاز در فاز عملیاتی ۴۴ لیتر برثانیه می باشد که ۵۰ لیتر بر ثانیه آن تامین شده است.
* تامین برق: برق به مقدار لازم در فاز عملیاتی ۴۶ مگا وات می باشد که ۲۵ مگا وات آن تامین شده است.
بخش محیط زیستی در شهرک صنعتی نصیر آباد استان تهران
این بخش محیط زیستی شهرک صنعتی نصیر آباد دارای موارد زیر می باشد:
*دارای تصفیه خانه
*دارای شبکه فاضلاب
*استفاده مجدد از پساب
*به صورت کلی دارای تعداد ۲۰۵.۶۶ اصله درخت و درختچه است.
*مساحت فضای سبز این شهرک صنعتی بالغ بر ۴۹.۷۰۰ هکتار می باشد.
فاصله شهرک صنعتی نصیر آباد با مراکز مهم چقدر است؟
فاصله شهرک صنعتی نصیر آباد با مراکز مهم به شرح زیر می باشد:
فاصله شهرک صنعتی نصیر آباد تا فرودگاه حدود ۱۰ کیلومتر می باشد.
فاصله این شهرک تا ایستگاه راه آهن ۳ کیلومتر است.
شهرک صنعتی نصیر آباد تا مرکز استان تهران ۲۵ کیلومتر می باشد و فاصله این شهرک تا رباط کریم ۲ کیلومتر است.
فاصله این شهرک صنعتی تا گمرک حدود ۲۵ کیلومتر می باشد و فاصله آن با نزدیکترین بندر ۱۱۰۰ کیلومتر است.
جمع بندی
در این مقاله به شهرک صنعتی نصیر آباد واقع در ۲ کیلومتری شهر رباط کریم استان تهران در باند جنوبی جاده قدیم تهران به ساوه پرداختیم. این شهرک صنعتی به دلیل نزدیک بودن با شهر تهران امکان بسیار خوبی برای صنعتگران، سرمایه گذاران و کار آفرینان به ارمغان آورده است؛ علاوه بر این با فاصله کمی که با شهر رباط کریم دارد برای ساکنین این شهر اشتغال زایی مناسبی هم شده است. این شهرک صنعتی شامل امکانات نظیر آب، برق، گاز ، تلفن، مجتمع تجاری، بانک بازارچه، بانک و . . . می باشد. این شهرک صنعتی آینده ای بسیار چشم گیر خواهد داشت.
در آخر امیدواریم این مطالب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد

۵/۵ - (۱ امتیاز)

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه