شهرک صنعتی البرز کجاست؟

شهرک صنعتی البرز کجاست؟
شهر البرز واقع در استان قزروین می باشد. مرکز استان البرز شهرستان الوند است. این شهرستان طبق آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ حدود ۲۴۲.۸۶۵ نفر بوده است. ساکنان اصلی این استان فارس ها، آدری ها و تات ها می باشند. این شرکت صنعتی نیز در محدوده شهر الوند به عنوان یکی از بزرگترین شهر های صنعتی این منطقه می باشد. شرکت صنعتی البرز بر اساس مصوبه کمیسیون دارایی های مجلس مطابق برنامه سوم عمرانی و معافیت مالیاتی ۵ ساله با هدف گذاری راه اندازی مراکز صنعتی در فاصله ۱۲۰ کیلومتری تهران در سال ۱۳۴۵ تاسیس شد.
هداف اصلی تاسیس شهر صنعتی البرز
مهمترین اهداف تاسیس شهر صنعتی البرز به شرح زیر می باشد:
۱.اشتغال زایی
۲.حمایت و پیروی از سیاست های عدم تمرکز صنایع
۳.کمک به حفظ محیط زیست
۴.امکان رشد و توسعه
آدرس شهر صنعتی البرز
آدرس: قزوین – شهر صنعتی البرز – میدان کارگر ( فلکه دوم) – شرکت شهر صنعتی البرز
موقعیت مکانی: موقعیت شهر صنعتی البرز در شهرستان البرز
موقعیت مکانی شهر صنعتی البرز
شهر صنعتی البرز در ۱۴۰ کیلومتری شمال غربی استان تهران و ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر قزوین قرار گرفته است.
جاده ترانزیتی تهران – قزوین از فاصله ۵.۳ کیلومتری شمال شهر صنعتی البرز می گذرد. این شهر صنعتی دارای دو مسیر ورودی و خروجی می باشد که هر کدام شامل عرض ۴۵ متر به جاده اصلی تهران – قزوین متصل می شود.
علاوه بر این اتوبان تهران – قزوین در فاصله ۵ کیلومتری از شمال این شهر و راه آهن تهران – تبریز از فاصله ۵.۳ کیلومتری قسمت شمالی این شهر صنعتی و در همسایگی جاده ترانزیتی تهران – قزوین گذر می کند. در آینده نزدیک مطابق برنامه ریزی انجام شده، خط راه آهن مختص به این شهر صنعتی راه اندازی می شود.
همه چیز درباره شهر صنعتی البرز
در سال ۱۳۴۶ با هدف گذاری تمرکز زایی و مرتب سازی صنایع تولیدی و صنعتی بالغ بر ۹۰۰ هکتار از زمین های شناخته شده به مزرعه اریک که در ۱۴۰ کیلومتری شمال غربی شهر تهران و ۱۵ کیلومتری بخش جنوب شرقی استان قزوین واقع شده است را برای راه اندازی شهر صنعتی البرز اختصاص داده شود. این عمل نخستین عملیات ساخت شهر صنعتی در کشور بود.
از مجموع اراضی شهر صنعتی البرز که شامل ۹۰۰ هکتار است ۵۵۰ هکتار در قسمت شرقی به منطقه ها صنعتی، ۱۱۲ هکتار به بخش های تجاری و باقی مانده آن را برای تاسیسات عمومی، گذرگاه ها و زیر بنا ها اختصاص داده شد. این مجتمع عظیم تا به حال نقش بسیار چشم گیری در افزایش تولید ناخالص ملی داشته است. پرورش و استعدادیابی افراد کارآموز و تکنسین های ماهر از دیگر موفقیت های این شهر صنعتی در شناسایی و به کار گرفتن استعداد های ملی بوده است.
هم اکنون حدود ۵۰ سال از راه اندازی شهر صنعتی البر به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین شهر صنعتی کشور می گذرد. این مناطق بستری مناسب برای توسعه و پیشرفت کارخانه های کوچک و عظیم صنعتی بوده، و در نتیجه پیشرفت و رشد اقتصادی را به دنبال دارد. بالغ بر ۴۵۰ واحد تولیدی در صنایع گوناگونی و بیش از ۱۰۰۰ واحد کارگاهی و خدماتی در این شهر صنعتی فعال هستند.
شهر صنعتی البرز سبز ترین شهر صنعتی ایران
شهر صنعتی البرز با اینکه صنایع بزرگ و آلاینده های گوناگونی را در خود جای داده است، با رعایت ضوابط و استاندارد های محیط زیستی عنوان یکی از بهترین و سبز ترین شهر صنعتی کشور را از آن خود کرده است.
در شهر صنعتی البرز چه صنایعی فعالیت می کنند؟
صنایع مختلفی در این شهر صنعتی عظیم مشغول به ارائه خدمات تولیدی و صنعتی و فروش کالا ها و تجهیزات صنعتی هستند. در این قسمت به بخش کوچکی از آن اشاره خواهیم کرد:
*چسب کارتن
*نورد گرم
*فروش فرز
*دستگاه تزریق پلاستیک
*مخزن زباله
*درب و پنجره آلمینیومی
*ماشین آلات صنعتی
*فروش انواع دستگیره
*ورق استنلس استیل
* کاشت میلگرد
*تعمیرات ماشین آلات صنعتی
*دستگاه بافندگی
*قالب های صنعتی
*فیلم استرچ
* ساخت درب و پنجره
*دیگ بخار و …
امکانات و تاسیسات شهر صنعتی البرز
شهر صنعتی البرز تاسیسات و امکانات مطلوبی در اختیار عموم قرار داده است. بالغ بر ۲۳۰ هکتار به تاسیسات عمومی و شهری و همچنین مرکز های خدماتی و مجتمع های تجاری و رفاهی شامل گذرگاه های عمومی ، پارک ها، شهر بازی و بخش های خدماتی و مراکز درمانی اختصاص داده است.
این شهر صنعتی بزرگترین تصفیه خانه خاورمیانه را در خود جای داده است که ظرفیت آن حدود ۹۰۰۰۰ متر مکعب و همچنین افزایش هم می یابد. شهر صنعتی البرز به دلیل کنترل پیوسته فشار آب و میزان کل آب شرب منطقه را به صورت آنلاین، تاسیسات تله متریک در نظر گرفته است. از دیگر امکانات این شهر صنعتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
* واحد اطلاعات، نگهبانی و حراست شهری
*تاسیسات کلر زنی برای ضدعفونی آب شرب
*جایگاه عرضه فرآورده های سوختنی
*آتشنشانی و امور ایمنی
*گمرک با هدف واردات مواد خام و اولیه و ترخیص کالا های صادراتی
*حفر ۱۶ عدد حلقه چاه عمیق و بهربرداری از ۱۵ حلقه آن تا به حال
*یک دستگاه ژنراتور ۶۴۵ کیلو وات برای مواقع حساس و ضروری و قطعی برق
*منبع هوایی فلزی با طرفیت ۲۰۰۰ متر مکعب با ۴۲ متر ارتفاع
*۱۲۱ دستگاه تاسیسات شیر هیدرانت در کل شهر
*منبع زیر زمینی ذخایر آب با ظرفیت ۲۵۰۰۰ متر مکعب
*۱۷۴ دستگاه تاسیسات شیر های آبیاری شهری
زیر بنا ها و امکانات شهر صنعتی البرز
شهر صنعتی البرز از ۳ قسمت اصلی مسکونی، صنعتی و تجاری تشکیل شده است. برای هر قسمت به طور متناسب با وسعت و نیاز آنها، امکانات رفاهی و خدماتی و مرکز های عمومی در نظر گرفته شده است.
مناطق مسکونی:
۸۰ هکتار از شهر صنعتی البرز به این قسمت اختصاص داده شده که دارای ۴ منطقه گوناگون می باشد.
مناطق صنعتی:
این بخش در شهر صنعتی البرز شامل ۵۵۰ هکتار زمین می باشد. این قسمت بر اساس تفکیک های صورت گرفته در مناطق ۴۰ گانه حدود ۴۵۰ واحد صنعتی و تولیدی کوچک و عظیم را با صنایع گوناگون در خود جای داده است.
مناطق تجاری
این قسمت نیز شامل زمینی برابر ۲۰ هکتار دارای ۳۹۴ واحد تجاری و کارگاهی و بالغ بر ۶۰۳ واحد تجاری و محله ای را به خود اختصاص داده است.
لیست بعضی از شرکت های شهرک صنعتی البرز:
تانیا البرز (کارتن)، زیست بست، پیروز پیمان، ترشکاری ماهر نیمه ماهر، خودرو سازی آرش جوان، پارسیان حریر، تعمیرات ماشین آلات- برد الکترونیکی، تکنو صنعت، دلتا پارت، ایمن ظرف قزوین، نوین پخش بارجین، ارکان فلز، مهرگان ماشین ایرانیان، نازرنگ، لاستیک ثمین صنعت البرز، نوین البرز، آذرین البرز، فولاد عمو جانی، ظروف یکبار مصرف،
بهره ور ماشین، مجتمع سوخت بازده، ماشین سازی آلفا تکنیک، اسان قزوین، آهن سان، حفاظتی آسایش، صنایع سیلیکات ایران، اکسیژن البرز، آلا پوش گستر، تراشکاری اپکو، بازرگانی باربری، بهین پویان کهربا، ماشین سازی، آریا پخش ( پخش دارو)، نمایندگی ایساکو، حفاظتی آسایش، ایران نور، ارمغات لاستیک، تمیز آذران،
دوربین مداربسته، نایلون سازی سعید، آلمینیوم کاران، آذین قطعه فرازگامان نو اندیش، هوا سازان تبریز، سازه آلیاژ، قطعات الکترونیک، صنایع توان بخشی، صنایع ایران، دکوبرشین، ماشین سازی قطعه سازی، سوله سازی، تک پرس،
نوین آوران (ریسک پذیری شرکتها)، آردین گلوکز کاسپین، الوان پلاستیک (دوک)، تراشکاری افشین، سرام ماشین، بازرگانی آرام گستر، بهبود کیفیت، جامه پیمان، سهیل قطعه البرز، تولیدی پوشاک تریکو بانی نو، شایان صنعت، سپهرداد فرداد، مهین مهر البرز و….
در آخر
همان طور که گفته شد شهر صنعتی البرز در دامنه جنوبی کوه های البرز در ۱۳ کیلومتری جنوب شرقی استان قزوین با طول جغرافیایی ۵۰.۵ درجه عرضی ۳۶.۱۲ درجه قرار دارد. ارتفاع این شهر از سطح دریا ۱۳۰۴ متر می باشد. شهر صنعتی البرز ۳ راه اصلی و مهم برای حمل و نقل آهن تهران – تبریز، جاده قدیم و آزاد راه تهران – قزوین قرار گرفته است.
در آخر امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.
تجایگاه عرضه فرآورد های

 

از رای شما سپاسگذارم

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه