اطلاعات شهرک صنعتی چهاردانگه

شهرک صنعتی چهاردانگه کجاست؟
چهاردانگه شهری نسبتا کوچک با ۵۶۰۰۰ هزار نفر جمعیت در شهرستان اسلامشهر قرار گرفته است. همچنین این جمعیت کم به دلیل این است  شهرک صنعتی چهاردانگه حساب می شود تا یک شهر مسکونی. این شهر در گذشته یک روستای نسبتا کوچکی بوده ، که به علت دیوار های بلندی که در اطراف شهر واقع شده، بخش اصلی و مرکزی این شهر را قلعه می نامند.
به این نکته توجه کنید که استان مازندران شهرستان ساری نیز دارای بخشی به اسم چهاردانگه می باشد. به همین علت اصولا در مواقع نام بردن از این شهر واژه چهاردانگه تهران را استفاده می کنند که با چهاردانگه استان مازندران اشتباه نشود.
شهرک صنعتی چهاردانگه استان تهران
شهرک صنعتی چهاردانگه به دلیل انتقال و مرتب سازی مشاغل آلاینده شهر تهران به دست شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری این استان طراحی شده است. شهرک صنعتی چهاردانگه در مساحتی بالغ بر ۲۴۰ هکتار بنا شده است؛ که دارای ۳۵۰۰ واحد صنفی فعال و ۳۰۰۰ واحد تجاری می باشد.
مشاغل آلاینده شغل هایی هستند که به دلیل ایجاد آلودگی های زیاد زیست محیطی برای منطقه های مسکونی ضرر دارند و باید به خارج از شهر منتقل شوند.
صنف های فعال در شهرک صنعتی چهاردانگه استان تهران
*آهنگران ساختمانی
*مصنوعات فلزی و درودگران
*ماشین سازی
*کابینت سازی و صنعت چوب
*فلز تراشان و…
بخش های فعال این پروژه، دارای ۲۲۰ واحد کارگاهی، محوطه و فضای عمومی شهرک می باشد و بالغ بر ۱۰ هزار نفر نیروی انسانی مشغول به کار هستند. بعضی از شرکت های معروف در این شهرک صنعتی به شرح زیر می باشند:
*شرکت بوتان
*شرکت ایران خودرو دیزل
*رب ستایش
*شرکت لوله و پروفیل سدید و …
محصولات مهم در شهرک صنعتی چهاردانگه
چهاردانگه استان تهران یک شهر تجاری و صنعتی می باشد. به همین علت بیشتر افراد برای خرید و یا سفارش محصولاتی به این شهر صنعتی مراجعه می کنند. همین دلیل سبب شده که این شهر کوچک رونق بسیاری داشته باشد، فروشندگان و صنعتگران بسیاری برای تولید و عرضه محصولات خود در بازار به این شهر مراجعه می کنند.
اگر مدتی را در شهرستان چهاردانگه سپری کنید متوجه می شوید که در زمینه صنایع چوبی مانند: کابینت، مبلمان و… بسیار قوی هستند؛ و جزء محصولات برجسته این بازار بزرگ می باشد.
بازار مبلمان چهاردانگه استان تهران
یکی دیگر از نام های برجسته چهاردانگه استان تهران، بازار مبلمان چهاردانگه می باشد. این مسئله به دلیل این است که بازار مبل این شهرک صنعتی را می توان یکی از بزرگترین بازار های مبلمان ایران به حساب می آید.
تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ مبلمان چهاردانگه تهران، سبب می شود شما عزیزان دست خالی از آنجا خارج نشوید.
چهاردانگه یکی از بهترین و بزرگترین بازار های مبلمان ایران می باشد. تنوع بسیار بالای آن در طرح و رنگ و همچنین قیمت مناسب آن سبب شده که بیشتر افراد از جمله عروس و داماد ها برای تهیه جهیزیه خود به این بازار مراجعه کنند.
تفاوت قیمت در چهاردانگه تهران به چه علت است؟
درصورتی که قیمت های بازار چهاردانگه استان تهران را با دیگر بازار های کابینت و مبلمان تهران مقایسه کنید، تعجب خواهید کرد زیرا قیمت های مبلمان و دیگر صنایع در چهاردانگه به طور عجیبی پایین است. برای مثال بازار یافت آباد که در استان تهران قرار دارد و فاصله چندانی تا چهاردانگه ندارد ولی قیمت های مبلمان آن بسیار بالاتر از بازار چهاردانگه می باشد.
اکثرا با تفاوت قیمتی که بازار چهاردانگه با دیگر بازار های تهران دارد به این موضوع میرسیم که کیفیت کالا های چهاردانگه پایین تر می باشد؛ اما در واقع این طور نیست قیمت پایین آن نشان دهنده کیفیت پایین محصولات نمی باشد.
۳ علت عمده برای قیمت پایین کالا ها در چهاردانگه تهران به صورت زیر است:
*تراکم صنایع مختلف
*رقابت در بازار
*کاهش هزینه های زندگی
تراکم صنایع مختلف
یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایل اینکه چهاردانگه استان تهران را از دیگر بازار های تهران برجسته می کند، تراکم صنایع مختلف است. همچنین صنایع چوب یکی از اصلی ترین پیش نیاز های کابینت و مبلمان می باشد که در چهاردانگه به طور زیادی یافت می شود. به همین علت کلیه صنایع اولیه و مقدماتی از همان ابتدا تا فروش محصولات در چهاردانگه گرد هم جمع آوری می شوند.
مواقعی که کلیه نیاز های یک تولیدکننده برای تولید یک کالا در یک محدوده خاص و کوچک آماده می شود، در صرف هزینه های اضافی صرفه جویی زیادی خواهد شد. به همین علت قیمت تمامی محصولات برای تولیدکنندگان صنایع چوب بسیار کاهش می یابد و در آخر فروشنده و همچنین مشتریان هزینه نسبتا کمتری را پرداخت می کنند و همگی در این معامله سود می کنند.
برای نمونه فرض کنید برای تهیه کابینت نیاز بود که چوب را حتما از شرکتی در استان دیگری تهیه کنید و همچنین یراق آلات مورد نیاز را از شهر دیگری تامین کنید. فقط هزینه حمل و نقل به تنهایی باعث افزایش قیمت آن محصول می شد.
رقابت در بازار
در هرجایی که اسم رقابت باشد بیشتر افراد سود خود را می برند. هیچ تولید کننده و فروشنده ای علاقه ندارد که در یک بازار بزرگ به تنهایی فعالیت کند. زیرا که متقاضیان به بازار هایی مراجعه می کنند که عرضه کنندگان زیادی در آنجا حضور داشته باشند چرا که در این بازار ها تنوع در طرح و رنگ و همچنین قدرت چانه زنی بسیار بالایی رواج دارد.
در ایران قدرت چانه زنی بسیار مهم است. امکان دارد شما روی یک محصول سود پایینی داشته باشید اما خریدار علاقه زیادی دارد تا مبلغ کمتری پرداخت کند و در آخر با خوشحالی از فروشگاه شما خارج شود.
شهرک صنعتی چهاردانگه مرکز صنعتگران و تولید کنندگان و همچنین فروشندگان زیادی می باشد. به همین علت سبب می شود که برای فروش کالاهای گوناگون قیمت بسیار پایین و منصفانه ای را برای محصولات خود در نظر بگیرید. زیرا به فروش دلخواه خود نخواهید رسید.
عرضه کنندگان و فروشندگان همچنان فروش زیاد و سود کم را به سود زیاد و فروش کمتر را ترجیح می دهند. به همین دلیل با افزایش فروش سبب رونق کسب و کار خود شوید و جدا از به دست آوردن اعتبار نزد تولیدکنندگان، نزد مشتریان خود اعتبار کسب کنید.
کاهش هزینه های زندگی
دلیل آخر کاهش هزینه های زندگی در شهر چهاردانگه تهران می باشد. زیرا هزینه زندگی نسبت به دیگر شهر ها کمتر است. چرا که چهاردانگه یک شهر بسیار کوچک است و همین دلیل سبب شده که قیمت انواع محصولات خوراکی، خرید و اجاره خانه و مغازه ، و همچنین دیگر خدمات نسبت به شهر تهران پایین تر باشد.
در واقع هزینه زندگی کاهش پیدا کند، قیمت کالا ها و سودی که از فروش آن کسب می کنند کمتر می شود. به همین دلیل است که خریدار سود بیشتری از این عمل می برد و قیمت در آخر بسیار کاهش پیدا می کند.
برای چه کاری به شهرک صنعتی چهاردانگه مراجعه کنیم؟
اگر صنعتگر و یا تولید کننده محصولی هستید و یا دنبال شغلی در زمینه تولید مبلمان و کابینت و … می گردید، حتما به شهرک صنعتی چهاردانگه تهران برای موارد گوناگون سر بزنید. برای نمونه اگر تولید کننده انواع ورق های ام دی اف هستید به احتمال زیاد برای تهیه روکش پی وی سی بهتر است به چهاردانگه سر بزنید.
در آخر پیشنهاد می کنیم که قبل از اینکه تصمیم نهایی خود را بگیرید، یکبار خودتان به این شهر سفر کنید

از رای شما سپاسگذارم

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه