نکات مهم در اجاره خانه و اپارتمان در شهر های ترکیه-املاک سوله

فروش 90000 متر زمین زیر قیمت منطقه در شورآباد

نکات مهم در اجاره خانه و اپارتمان در شهر های ترکیه-املاک سوله

‍ ✅شرایط کلی اجاره خانه در استانبول

?برای اجاره کردن خانه در ترکیه باید پاسپورت معتبر و یا کیملیک داشته باشید ( یا برگهء درخواست اجازه اقامت یا همان راندوو)

?ودیعه ( دپوزیت ) معمولا برابر با مبلغ ۲ ماه اجاره منزل است که باید در ابتدا پرداخت شود .

?اجاره هر ماه باید راس تاریخ ذکر شده در قرار داد پرداخت گردد.

?برخلاف ایران که اجاره هر ماه آخر همان ماه تسویه می شود در ترکیه باید اجاره هر ماه اول همان ماه پرداخت شود.

?در مجتمعهای مسکونی (سیته ) رسم بر این است که حکم تخلیه را هنگام عقد اجاره صاحبخانه میگیرد تا اگر با مستاجر دچار مشکل شد ، بتواند عذر او را بخواهد.

?افزایش بهای اجاره طبق قانون صورت میگیرد و مبلغ آن ۱۰% مبلغ اجارهء توافق شده است

?درصورتیکه هریک از طرفین زودتر از موعد سررسید اجاره بخواهد قرارداد را فسخ کند ، لازم است که ۲ ماه زودتر به طرف دیگر اعلام کند

?چنانچه مستاجر بخواهد قبل از موعد منزل را تخلیه کند ، معمولا” ودیعه عودت داده نخواهد شد مگر اینکه هنگام قرارداد توافق دیگری صورت گرفته باشد .

?پرداخت هزینه های شارژ ساختمان (عایدات) و قبوض مصرفی بر عهده مستاجر است .

✅ذکر نام افراد بالای ۱۸ سال در اجاره نامه الزامیست.

?هرگونه خرابی قبلی در تجهیزات ملک باید از طرف مالک اصلاح شود . چنانچه خرابی در زمان اقامت مستاجر ایجاد شود هزینه تعمیر به عهدهء مستاجر است .

?چنانچه در قرارداد اجاره ذکر شده باشد که آپارتمان رنگ شده تحویل مستاجرداده شده ، بعد از پایان قرارداد هم باید مستاجر ملک را رنگ شده تحویل داده شود .

?هزینه کمیسیون بنگاههای معاملات املاک ، مطابق با قانون، یک ماه اجاره و یا حداکثر ، ۱۲% از کل اجاره سالیانه است .

?بطور کلی مستاجر برای تحویل گرفتن ملک استیجاری باید مبلغ ودیعه توافق شده به اضافه مبلغ اجاره ماه اول را به صاحب ملک و هزینه کمیسیون را به بنگاه معاملات ملکی پرداخت کند.

?هنگام تخلیه ملک ، هزینه تمیز کردن آپارتمان به عهده مستاجر است .

?دریافت رسید اجاره پرداخت شده در هر ماه الزامیست .

?مالک بدون عذر منطقی نمیتواند خواستار تخلیه ملک توسط مستاجر بشود .

 

نکات مهم در اجاره خانه و اپارتمان در شهر های ترکیه-املاک سوله

 

نکات مهم در اجاره خانه و اپارتمان در شهر های ترکیه-املاک سوله
نکات مهم در اجاره خانه و اپارتمان در شهر های ترکیه-املاک سوله

?هزینه زندگی در ترکیه چقدر است؟ ( ۲۰۱۹)

✅قطعا یکی از مهم ترین اطلاعاتی که برای زندگی در هر کشوری باید بدونید هزینه زندگی در اون کشوره .

✅ما سعی کردیم با کمک از تجربه خودمون و البته با درنظر گرفتن واقعیات زندگی در ترکیه ، برای شما هزینه ها ی زندگی در ترکیه رو توضیح بدیم تا با دید بازتری به زندگی در ترکیه نگاه کنین.

✅هزینه های زندگی در ترکیه یک مسئله ی کاملا شخصیه وبرای هر کس بنا به سلیقه و سبک زندگیش متغیره. ولی به طور متوسط هزینه های زندگی در ترکیه برای یک نفر بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ لیره و برای یک خانواده دو نفره این هزینه ماهیانه رو میشه حدود ماهی ۵۰۰۰ لیر در نظر گرفت.برای توضیح راحت تر ، هزینه ها رو براتون دسته بندی میکنیم که می تونید در مقاله زیر مشاهده بفرمایید.

?جشنواره خرید استانبول

ترکیه یکی از کشورهاییست که همیشه بهانه ای برای برگزاری فستیوال و جشن دارد ، و شهر استانبول ، یکی از بهترین شهرهای دنیا برای اینکار .
در بین صدها فستیوال سالیانه در ترکیه ، یکی از معروفترین فستیوال ها ، جشنواره خرید استانبول است که هر ساله در شهر استانبول برگزار میشود

این فستیوال هر سال از تاریخ ۷تا ۲۲ ماه ژوئن یا همان هازیران تقویم ترکیه و مطابق با ۱۷ خرداد تا ۸ تیر می باشد که بهترین زمان سفر به استانبول برای کسانیست که قصد خرید دارند . در این مدت ، بهترین مراکز خرید در این جشنواره حراجهای باورنکردنی برای مغازه های خود در نظر میگیرند و نکته مهم این است که در مدت این فستیوال اجناس بدون احتساب مالیات به فروش میرسند . در واقع استانبول یکماه تبدیل به یک قطب خرید شده و لذت بردن از تخفیفهای این فستیوال و برگزاری جشن ، نظر توریستهای بسیاری را به این شهر جلب میکند .

۵/۵ - (۲ امتیاز)

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه