شهرک صنعتی کاوه
شهرک صنعتی کاوه در سال 13852 در شمال شرقی شهر ساوه تاسیس شد. این شهرک صنعتی در مساحتی بالغ بر 3 هزار هکتار بنا شد؛ با هدف تمرکز صنایع گوناگون، کاهش آلاینده های شهری، اشتغال زایی، فراهم سازی سود های کلان اقتصادی در ایران، زیست محیطی و اجتماعی، ترغیب کردن سرمایه گذاران به تولید کالا های صنعتی و رونق در بازار با مطالعات و مورد بررسی قراردادن اقتصاد کشور راه اندازی شده است. در گذشته این شهرک صنعتی به نام کوروش معروف بود و جزء شهرک های بسیار فعال در استان مرکزی بوده است؛ که بعد از گذشت زمان به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا شهرک صنعتی کاوه را به صورت جامع و کامل به شما عزیزان معرفی کنیم.
موقعیت مکانی شهرک صنعتی کاوه
شهرک صنعتی کاوه در همسایگی بزرگراه تهران- ساوه و در 10 کیلومتری این شهر ایجاد شده است. یکی از مهم ترین ویژگی های این شهرک این است که فاصله کمی با فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) دارد، به علاوه در همسایگی با آزاد راه تهران- ساوه قرار دارد که هزینه حمل و نقل و تردد در این منطقه بسیار کاهش پیدا کرده است. هم اکنون این شهرک صنعتی به خطوط راه آهن سراسری دسترسی آسانی دارد؛ و از نظر زیر ساخت لازم خدمات رفاهی و… برخوردار می باشد. همین امر باعث شده شهرک صنعتی کاوه به یک منطقه بین المللی در کشور شناخته شود.
شهر ساوه کجاست؟
شهرک صنعتی کاوه در نزدیکی شهر ساوه واقع در استان مرکزی راه اندازی شده است. پیشنهاد میکنیم کمی بیشتر درباره این شهر صنعتی و تجاری اطلاعات کسب کنید.
شهر ساوه در استان مرکزی قرار گرفته است شهرت بسیاری در زمینه کشاورزی دارد. به خاطر وجود شهرک صنعتی کاوه که در 10 کیلومتری ساوه واقع شده است این منطقه به یکی از قطب های صنعتی کشور به شمار می رود. شهر ساوه به دلیل واقع شدن مسیر راه های مهم مثل راه آهن و جاده کرج – اصفهان، یکی از شهر های مهم استان مرکزی است. شهر ساوه دارای اهمیت صنعتی، کشاورزی، تجاری، توریستی می باشد. همچنین این شهر دارای صنایع فرآوری محصولات کشاورزی، قطعات خودرو و صنایع معدنی هم می باشد.
این شهر شامل آثار باستانی بسیاری مانند ارگ سلاجقه، تپه حسین آباد، غار موکی، قلعه نجف آباد است. البته شهر ساوه شامل امکاناتی مانند پارک و فضای سبز، شهربازی و… می باشد. این شهر جذابیت گردشگری بسیاری دارد.
چه صنایعی در شهرک صنعتی کاوه فعالیت می کنند؟
در شهرک صنعتی کاوه واحد های صنعتی در حوزه فلزی، صنایع غذایی، پتروشیمی، خودروسازی، شیمیایی، لوازم خانگی و الکترونیک و… نیز فعالیت می کنند. البته قسمتی از زمین های شهرک صنعتی کاوه نیز به واحد های لاستیک و تولید پلاستیک اختصاص داده شده است.
صنایع دیگر در شهرک صنعتی کاوه:
*صنایع ساختمانی
*صنایع پزشکی و بهداشتی و آرایشی
*صنایع چوب و مبلمان
*صنایع چاپ و بسته بندی
*صنایع نساجی پوشاک و …
منطقه ویژه اقتصادی کاوه
یکی از مهم ترین امتیاز و ویژگی شهرک صنعتی کاوه این است که در لیست منطقه ویژه اقتصادی قرار گرفته است. این شهرک صنعتی بر اساس مصوبه با شماره 125700.46519 در تاریخ 22/6/1390 در لیست منطقه ویژه اقتصادی ایران قرار گرفته است. بنا بر این منطقه ویژه اقتصادی دارای قوانین تجاری و محدودیت های خاصی می باشد اما نکته مهم اینجاست که شهرک صنعتی کاوه این قوانین تجاری و دستو پا گیر را ندارد. به همین دلیل شرایط بسیار خوبی برای سرمایه گذاران فراهم شده است. از سمتی زیر بنا های موجود هزینه هایی مانند تولید و راه اندازی واحد های صنعتی را در شهرک صنعتی کاوه بسیار کاهش داده و سبب شده اکثر صنعتگران و کارآفرینان برای ورود به این بخش صنعتی در منطقه کاوه سرمایه گذاری کلانی کنند.
گمرک منطقه ویژه اقتصادی شهرک کاوه
یکی دیگر از مهم ترین مزیت های این منطقه ویژه اقتصادی، قرار گرفتن گمرک کشور در این منطقه است، با نام گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه معروف است. فعالیت اصلی و عملیاتی گمرک منطقه ویژه در نیمه دوم سال 1392 با ورود بخشی از کالا های مانند: مواد اولیه کارخانه ها، ماشین آلات صنعتی و… انجام شد؛ و همجنین تمامی مرحله های گمرکی درج شده در ماده 47 قانون امور گمرکی شروع شد. این منطقه تحت پوشش کامل اداره کل گمرک های استان مرکزی در حال فعالیت می باشد. از مزیت های مهم اموری که در گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه اجرا می شود به موارد زیر می توان اشاره نمود:
*مجوز ترخیص قطعه های خودرو سازی
*مجوز ترخیص قطعی کالا ها و مواد اولیه کارخانجات و ماشین آلات
*مجوز گمرکی ورود موقت و خروج موقت و همچنین مرجوعی کالا ها
*مجوز صادرات مواد سوختنی و مشتقات نفتی
*مجوز کانتینر و ….
برند های معروف در شهرک صنعتی کاوه
یکی دیگر از ویژگی های شهرک صنعتی کاوه فعالیت شرکت های برند و معتبر داخلی می باشد که دلیل بسیاری بر این شهر و نقش بسزایی در رونق فعالیت های اقتصادی ایران می گذارد. همچنین با توجه به قرار گرفتن در شهر مرکزی کشور، کارخانجات گوناگونی می توانند از شهرک صنعتی کاوه به عنوان یکی از مراکز پایگاه تولیدی استفاده نمایند و کالا های خود را به سراسر ایران و یا حتی به خارج از ایران صادر کنند.
هم اکنون بالغ بر100 کارخانه گوناگون در شهرک صنعتی کاوه مشغول به فعالیت تجاری و صنعتی و همچنین خدماتی هستند.
چند نمونه از برند های معروف که در شهرک صنعتی کاوه فعالیت می کنند را برای شما عزیزان نام خواهیم برد:
*رانی
*بوتان
*آبسال
*قوطی سازی کاوه
*سن ایچ
*سان استار
*مزمز
*سینا کاشی
*ریخته گری ایران و ….
راه های دسترسی به شهرک صنعتی کاوه
شهرک صنعتی کاوه با شهر تهران 120 کیلومتر فاصله دارد و در فاصله 160 کیلومتری از شهر اراک با واجد شرایط و برترین امتیاز در خدمت صنایع مختلفی واقع شده است. ارتفاع این شهرک صنعتی بالغ بر 1100 متر از سطح دریا می باشد. راه دسترسی از شهرک صنعتی کاوه به دیگر شهر های کشور به دلیل فاصله کم آن به راه های مواصلاطی اصلی بسیار راحت می باشد. از سمتی فاصله بسیار کمی با تهران پایتخت ایران دارد. خطوط ریلی و همچنین جاده های ترانزیتی ررفت و آمد را به این شهرک صنعتی آسان کرده است. شهرک صنعتی کاوه در چهار مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق ایران قرار گرفته است و با استان های صنعتی زیادی همسایه می باشد. علاوه بر این مسیر های دسترسی بسیار آسان به بازار های بزرگ و هدف و مصرف دارد.
شهرک صنعتی کاوه چه امکاناتی دارد؟
شهرک صنعتی کاوه مجهز به کلیه امکانات پایه و اساسی می باشد. طراحی درست جاده ها برای دسترسی آسان به این شهرک باعث شده افراد از هر نقاطی دسترسی راحتی به شهرک صنعتی کاوه داشته باشند. این شهرک یکی از مهم ترین مرکز اقتصادی ایران به شمار می آید و همچنین از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. به همین دلیل امکانات و مزایا زیر بنایی مهمی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:
*زیر بنای استاندارد و قوی
*اشتغال زایی ، پیشرفت و رشد اقتصادی شهر ساوه
*تامین آب رسانی و تجیزات تصفیه
*تامین برق
*خطوط تلفن
*تامین گاز
* موقعیت مکانی مناسب
*خدمات ایمنی و آتش نشانی
*خدمات بهداشتی و درمانی و ….
در آخر
در این مقاله همان طور که گفته شد به شهرک صنعتی کاوه اشاره کردیم که در کیلومتری شهرستان ساوه قرار گرفته است و از اوایل دهه 1360 پیشرفت بسزایی داشته و توسعه یافته است. این منطقه شامل بیش از 600 واحد صنعتی گوناگونی می باشد از جمله صنایع لوازم خوانگی، قطعه های خودرو، محصولات نسوزی و غیره می باشد.
در پایان امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد

شهر صنعتی کاوه (کوروش سابق)_ مساحت شهرک  بالغ بر ۳۰۰۰ هکتار_شهرک صنعتی کاوه واقع در بزرگراه تهران – ساوه و در ۱۰ کیلومتری شهر ساوه ایجاد شده است_ شهر صنعتی کاوه بزرگترین شهر صنعتی ایران به شمار می‌رود_شهرک صنعتی کاوه منطقه اقتصادی از مناطق صنعتی مهمی در کشور میباشد گروه کارشناسان املاک صنعتی سوله در این شهرک اماده پاسخگویی میباشند 66661329   9

مقایسه آگهی ها

مقایسه