ایا اکنون زمان مناسب برای سرمایه گذاری ملکی است یا خرید طلا؟

ایا اکنون زمان مناسب برای سرمایه گذاری ملکی است یا خرید طلا؟
دراین روز های اشفته بازار اقتصادی سرمایه گذاری در بخش های مختلف برای حفظ ارزش پول ملی یکی از دغدغه های سرمایه گذاران است.همین دلیل کافی است تا افراد با رکود دربخش های مختلف اقتصادی حذب بازارهای پرسود شوند.با افزایش قیمت ها و رکود در بخش مسکن به نظر می رسد ،به نظر میرسد سرمایه گذاری در حوزه طلا یکی از حوزه های مورد علا قه سرمایه گذاران اقتصادی باشد.به تجربه ثابت شده که سرمایه گذاران علاقه زیادی دارند تا بخشی از سرمایه خود را به خرید طلا اختصاص دهند زیرا سرمایه گذاری روی این فلز گرانبها مزیت هایی دارند که آن را بسیار جذاب نموده است. اما مزایای سرمایه گذاری رو طلا چیست؟ درادامه به برخی از مزایای سرمایه گذاری روی این فلز گرانها اشاره می کنیم:
  • قابلیت نقدشوندگی بالا
  • قابلیت سرمایه گذاری به میزان سرمایه شما
  • ریسک پذیری بسیار پایین برای خرید وفروش
  • عدم محدویت زمانی و مکانی برای خرید وفروش طلا
ایا اکنون زمان مناسب برای سرمایه گذاری ملکی است یا خرید طلا؟ نقدشوندگی بالای طلا طلا را هرکحا بخواهیم می توانیم معامله کنیم وبه سرعت می توان تبدیل به نقدینگی کرد.کافی است برای فروش طلای خود به نزدیگ ترین طلا فروشی به محلتان مراجعه کرده وطلای خود را تبدیل به پول نقد کنید.

قابلیت سرمایه گذاری به میزان سرمایه شما

می توان با هربودجه وسرمایه ای طلا خرید و بنظرم این یکی از قابلیت های مهم و بی نظیر این فلز گرانبهاست.این فرصت سرمایه گذاری را ازدست ندهید وحتی به پیشنها برخی از کارشناسان اگر مبلغی از درآمد ماهیانه خود را به طلا اختصاص دهید می توانید دراینده از س مایه خوبی برخوردار باشید.

ریسک پذیری بسیار برای خرید و فروش

خرید و فروش طلا در شرایط ثبات اقتصادی بسیار ارزشمند است ولی امروزه با توجه به نوسانات قیمت ارز وحتی طلا به نظر می رسد باید در این حوزه کمی تامل کرد و برای خرید و فروش طلا عجله نکنیم.

عدم محدودیت زمان و مکانی:

برای معاملات طلا هیچ محدودیتی وجود ندارد به طور یکه حتی این فلز گرانبها را می توان در خارج از کشور به راحتی تبدیل به پول نقد کرد.این موارد جذابیتها ی سرمایه گذاری روی طلا و سکه را دوچندان کرده و علاقمندان به سرمایه کذاری در این حوزه را افزایش داده است. بنابر نظر کارشناسان اقتصادی زمانی که بانگ ها در وضعیت مناسبی قرار ندارند و همچنین مردم از خرید و فروش اوراق قرضه ترس دارند بهترین و مطمئن ترین سرمایه گذاری بازهم طلاست.البته برای خرید طلا به عنوان یک کالای سرمایه ای باید نکاتی را مورد توجه قرار داد تا از ضررهای احتمالی در آینده جلوگیری شود. اگر به دید سرمایه گذاری به طلا نگاه کنیم باید روی طلاهای آب شده یا نقدی توجه ویژهای داشته باشیم تا از ضرر کم شدن اجرت ساخت جلوگیری کنیم.پیشنهاد می کنیم برای خرید طلای دست دوم ویا کارکرده حتما بایک کارشنان مشورت کنید تا از سود جوهایی که ممکن است در این حوزه برای شما خطرناک باشند اسیب نرسد.همچنین می توان از شمش طلا به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن یاد کرد چراکه این نوع از طلا نیز اجرت ساخت بسیار کمی دارد.

سرمایه گذاری روی طلای زینتی:

چناانچه تصمیم دارید که روی طلای زینتی سرمایه گذاری کنید بهتر است به نکاتی زیر توجه کنید: برای اینکه ضرر کمتری هنگام فروش دشته باشیم بهتر است طلای دست دوم بخرید. همچنین از طلاهایی که سنگ های زینتی درآن استفاده شده خودداری نمایید. طلایی را بخرید که اجرت ساخت کمتری دارد.

برای سرمایه گذاری سکه بخریم یا طلای زینتی؟

برای سرمایه گذاری افراد حرفه ای و کارشناسان سکه را پیشنهاد می دهند زیرا اجرت ساخت ازآن کم نمی شود وهمچنین سود سرکایه گذاری بالایی دارد.بنابراین بهتر است برای سرمایه گذاری از خرید سکه غافل نشوید.به این نکته مهم نیز توجه کنید که اگر شرایط اقتصادی کشوری سالم باشد قیمت سکه با قیمت جهانی آن برابری می‌کند، بنابراین اگر به دنبال خرید سکه هستید در نظر داشته باشید که شرایط بازار از یک ثبات نسبی برخوردار باشد. اما به‌طورکلی، اگرچه بازار طلا و سکه به شکل سنتی بازار مطمئنی بوده است اما در چند سال اخیر به واسطه التهابات موجود در بازار ارز و ورود سفته بازان به بازار طلا و سکه، سرمایه‌گذاری در این حوزه با ناامنی‌هایی مواجه شده است. این دو بازار نیز مانند بازار ارز، این روزها شرایط خاصی دارد و مهم‌ترین اتفاق برای این بازار، تغییر غیرعادی عوامل تأثیرگذار بر نوسانات بازار طلا و سکه است. یکی از این عوامل وابستگی قیمت طلا و سکه به قیمت دلار در ایران است؛ در شرایط عادی قیمت جهانی طلا تعیین‌کننده نوسانات طلا و سکه بود، اما این روزها نوسانات نرخ دلار است که بر قیمت طلا و سکه تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل می‌توان گفت سرمایه‌گذاری در طلا و سکه یک سرمایه‌گذاری پر ریسک است. همچنین این موضوع را در نظر بگیرید علاوه بر اینکه در شرایط فعلی سرمایه‌گذاری با خرید طلا و سکه ریسک زیادی را برای سرمایه‌گذاران در پی دارد، آسیب‌هایی را نیز بر تنه اقتصاد کشور وارد می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها اختلال در زیرساخت‌های اقتصادی کشور است، زیرا سرمایه‌های نقدی به جای چرخش چرخ کارخانه‌ها و تولیدات، در منازل دپو می‌شوند. سرمایه گذاری برای خرید کارخانه در حمایت از تولید: درشرایطی که کارخانه های قدیمی وبزرگ کشور یکی پس از دیگری تعطیل می شوند سرمایه گذاری برای را ه اندازی کارخانه در این شرایط کمی احمقانه به نظر می رسد.اما نکته اینجاست که در شرایط بد تحریمی، هستند کارخانه دارانی که سود فراوانی از تولیدات خود می برند.بنابراین باید توجه کرد که کدام حوزه برای سرمایه گذاری تولید انتخاب می کنید.سرمایه گذاری برای راه اندازی کارخانه مواد غذایی درشرایط فعلی می تواند بهترین گزینه باشد.

یک سرمایه‌گذاری مطمئن با حمایت ازاقتصاد کشور

در کشورهای پیشرفته، مطابق با نیاز افراد به روش‌های جدید برای سرمایه‌گذاری می‌توان ردپای سرمایه‌گذاری‌هایی را یافت که در ارتباطی تنگاتنگ با تکنولوژی شکل گرفته‌اند. یکی از این روش‌ها سرمایه گذاری فردبه‌فرد یا (Peer To Peer Lending) است که سایت لِندیگ کلاب (Lending Club) و پراسپر (Prosper) مصداق‌هایی از این روش سرمایه‌گذاری در دنیا هستند. در کشور ما متأسفانه بسیاری از این روش‌ها مقهور مانده‌اند که شناخت و پیاده‌سازی آن‌ها می‌تواند کمک شایانی به رشد اقتصادی داشته باشد. برای مثال، ایران رنتر به عنوان اولین پلتفرم فروش اقساطی به شکلی کاملاً خلاقانه با به‌کارگیری مفهوم سرمایه‌گذاری فردبه‌فرد و تطابق آن با ساختارهای قانونی و شرعی کشور توانسته است علاوه بر ایجاد شرایطی ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری به کاهش رکود اقتصادی، افزایش قدرت خرید، افزایش فروش برندهای ایرانی و افزایش عدالت اجتماعی کمک کند. در این پلتفرم شما با تأمین سرمایه برای خرید وسایلی که متقاضیان خرید اقساطی در سایت ثبت سفارش کرده‌اند، سرمایه‌گذاری می‌کنید. از آنجایی که فروش اقساطی یکی از انواع عقود اسلامی است و سرمایه‌گذاری شما بر بستر کالا صورت می‌گیرد این روش کاملاً شرعی و قانونی است. در ایران رنتر اعتبارسنجی افراد برای خرید اقساطی کاملاً هوشمند بوده و بر اساس الگوریتم‌های پیش‌بینی و روش‌های رتبه‌بندی اعتبار (Credit Scoring) صورت می‌گیرد. این موارد و همچنین ضمانت ایران رنتر در مورد پرداخت ماهانه اقساط به شما ریسک سرمایه‌گذاری را کاملاً مدیریت می‌کند. سرمایه گذاری در تولید و سایر بازارهای با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور منطقی به نظر نمی رسد و لی با توجه به این که شرایط امروز کشور برای بهبود به وضعیت تولید و کمک به اقتصاد کشور سرمایه گذاری در تولید می تواند به بهبود این شرایط کمک فراوانی نماید اما برای حفظ ارزش پولی ملی مردم سعی می کنند که روی سکه یا طلا سرمایه گذاری کنند. به هرحال اوضاع امروز کشور بسیار پیچیده شده و رفتار اقتصادی مردم به راحتی قابل پیشبینی نیست.اقتصاد با فرهنگ مردم امیخته است وهرجا که مردم احساس خطر کنند وسرمایه شان را ازدست رفته ببینند سعی می کنند که ان را به هرنحوی که شده حفظ کنند.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه